• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 22 مهر 1398
کد مطلب : 84904
+
-

همکاری بانک‌های سمنان  در نوسازی ماشین‌آلات

رئیس انجمن مدیران صنایع و خوشه قطعات‌ خودرو استان سمنان گفت: بانک‌های عامل استان سمنان با ارائه تسهیلات سرمایه ثابت برای نوسازی ماشین‌آلات خط تولید صنایع استان اقدام کنند. «رستم سعداللهی» در گفت‌وگو با ایرنا افزود: عمده واحدهای صنعتی کوچک و متوسط استان سمنان با مشکل فرسودگی ماشین‌آلات خط تولید دست و پنجه نرم می‌کنند، اما به دلیل تحریم و افزایش نرخ دلار در کشور، توان نوسازی ابزارهای کار وجود ندارد. وی بیان کرد: فشارهای خارجی و تحریم‌ در سال‌های گذشته مانع واردات ماشین‌آلات خط تولید به کشور شده است و از سوی دیگر تأمین نشدن مواد اولیه عامل توقف تولید ماشین‌آلات خط تولید در کشور است.


رئیس انجمن مدیران صنایع و خوشه قطعات‌ خودرو استان سمنان ادامه داد: ۶۰ تا ۷۰ درصد واحدهای تولیدی کوچک و متوسط استان به دلیل کمبود نقدینگی توان بازسازی ماشین‌آلات خط تولید را ندارند که باید برای رفع این چالش اقدام‌های سازنده از سوی مسئولان مربوط انجام شود. سعداللهی اضافه کرد: ماشین‌آلات خط تولید بیشتر واحدهای صنعتی استان سمنان بعد از بهره‌برداری نوسازی نشدند که این امر به کاهش تولید و بهره‌وری منجر شده است.

رئیس انجمن مدیران صنایع و خوشه قطعات‌ خودرو استان سمنان گفت: حمایت دولت از بخش صنعت تنها معطوف به اعطای سرمایه در گردش نباشد و توسعه بخش صنعت نیازمند رفع مشکلات زیرساختی است.

این خبر را به اشتراک بگذارید